Huisstijl Nijmegen

In Nijmegen zijn veel bedrijven en dus ook veel huisstijlen te vinden. Een huisstijl in Nijmegen is ondanks dat nog steeds opvallend. Huisstijl Nijmegen geeft je veel opties om op te vallen in de stad.

Wat is een huisstijl?

Een huisstijl is de manier waarop een bedrijf zich visueel profileert op de markt. Een logo is het middelpunt van de huisstijl. Het bepaald de kleurstelling en lettertypen van alle andere elementen binnen huisstijl.

De elementen die je terugziet in huisstijl Nijmegen:

  • Een website
  • Briefpapier
  • Visitekaartjes
  • Bedrijfskleding
  • Social media opmaak
  • Auto’s
  • Banners en spandoeken

Alle bovenstaande elementen worden gebaseerd op dezelfde kleuren, lettertypen, indelingen en afbeeldingen. In huisstijl Nijmegen zijn al deze elementen uniek.

Wat is het verschil tussen een huisstijl en een logo?

Hierboven wordt vermeld dat het logo het middelpunt is van de huisstijl. Vaak denken mensen dat het logo de huisstijl is. Dit is deels waar, maar toch is een groot verschil tussen een huisstijl en een logo. Hier wordt je vandaag in mee genomen zodat je weet waar je naar moet vragen als je een huisstijl in Nijmegen laat maken. 

Je huisstijl en logo vormen samen de identiteit van je bedrijf. Het zijn dus twee verschillende elementen die voor je identiteit zorgen. Een logo is je bedrijfsnaam, ook wel woordmerk genoemd, met vaak een beeldmerk, symbool, monogram etc. Je logo introduceert je bedrijf in een oogopslag op de markt. Het is bedoeld om je naam snel zichtbaar te maken. Je huisstijl is gebaseerd op de kleuren en vormen van je logo, maar is apart van het logo. De bedoeling is dat mensen op langer termijn bijvoorbeeld de driehoek uit je huisstijl herkennen en weten dat jij het bent. Door de huisstijl consequent te houden zullen mensen het sneller onthouden en je logo en huisstijl met elkaar gaan associëren. 

Het grootste verschil is dus dat een logo je bedrijf bekend moet maken op de markt op korte termijn en in een oogopslag. Je huisstijl moet je bedrijf op de lange termijn bekend maken op de markt. Mensen krijgen langer de tijd op de vormen, kleuren en lettertypen te associëren met je bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *